четвъртък, 10 февруари 2011 г.

Най-добрата защита е нападението


А днес какъв интересен ден имах. Изпит. Ама то не какъв да е изпит, ами устен. И то не какъв да е устен, ами първият ми устен на немски език през живота.

Предметът - Verteilte & Föderierte Datenbanken. По-добре нямаше как да се подготвя. Бях изчел материала сигурно поне 10 /да десет/ пъти. Даскала ни беше предупредил да си изберем една тема любима с нея да започнем. Аз рекох да приложа стратегията "най-добрата защита е нападението" /многото игри на FIFA оказват влияние/. Затова си избрах от по-трудната част /частта Föderierte / тема. Като си я кажа даскала да си помисли, че другата не я знам и там да ме пита, но аз на другата бях бетон :)

5 минути преди изпита си говоря на ум - "Free my mind, free my mind"... но както при Нео, така и при мен не проработи. Отивам на изпита и даскала ми задава въпрос от тази тема да сравня две архитектури. А те общо бяха 5 или 6 /със схеми много объркващи/ и аз ги знаех само по реда им в учебника. Е нема такъв въпрос. Естествено се омотах... По средата се усетих, че говоря за грешната архитектура. Айде от начало. Стартирахме лошо.

Но след това всичко си изпях. Бетон простоооо! Даже на един въпрос ме пита нещо извън теорията
- Имаме различни видове партициониране на данните /хоризонтално по редове и вертикално по колони/, кога кое използваме?

Аз стоя, мисля половин минута и отсичам:
-"ми от приложенията, които се използват, анализ на заявките ще покаже кое повече се търси като информация, дали цели редове, или колони". Даскала - "мм правилно, точно така"

Крайна оценка 1.7 по немската система, 5.3 по българската. Основната причини да не е отличен е заради първата тема. А имаше теми, които въобще не ги засегнахме. А там бях още повече от бетон сигурен. Но имаше и някои други теми, които ми бяха мъгляви, добре че не се паднаха.
Лошото на устния изпит е че нямаш време да мислиш. Задават ти въпрос и трябва веднага да отговориш. Ако беше писмен - имаш време да помислиш, имаш време да се объркаш, после да се поправиш.

Въпреки това съм много доволен. И оценката е супер, и материала го схванах като идея /поради многото прочитания/, което не може да се каже за предишния предмет.

Няма коментари: